Galetă cu piersici şi scorţişoară

Ingrediente:

Făină  - 2 pahare (am folosit pahar de 250 ml, dacă iese aluatul prea moale mai adaugati putina făină).
Apa clocotita - 0.5 pahare
Ulei de floarea soarelui - 0.5 pahare
Praf de copt - 1 lingurite
Sare - 0.5 lingurite
Fructe - 500 g
Gris de grau - 3 linguri sau pesmet (se pune daca folositi umplutura care curge - fructe, gem, etc.
Amidon alimentar - 2 linguri (la fel se pune doar in fructe sau dulceata mai lichida).

Mod de preparare:

Turnati apa fierbinte si uleiul intr-un bol mai mare. Într-o alta farfurie amestecati faina cu praful de copt si sarea. Adaugati faina in apa cu ulei - amestecati bine cu o lingura sau spatula. Va iese un aluat moale ca plastilina si deloc lipicios. Il lasati asa in bol pentru 20-30 minute la odihnit(timp in care vom pregati umplutura). Dupa acest timp aluatul odihnit il framantati putin pe masa, puteti sa va ajutati cu faina daca simtiti nevoia. Observati ca devine foarte neted, placut si perfect de lucrat. Merele curatate si taiate felii le-am amestecat cu afine, 3-4 linguri de zahar si amidon. Intindeti cu facaletul o foaie mai mare, cam de dimensiunea tavii de aragaz cu 4 ochiuri. Aveti grija sa fie mai groasa la mijloc si mai subtire la margini. O treceti pe tava acoperita cu hartie de copt si presarati peste aluat grisul - in caz ca faceti cu umplutura care curge. In mijloc puneti umplutura. Si incepem sa formam galeta - trageti o latura a foii de aluat peste umplutura - dara asa ca sa ramana mijlocul de fructe neacoperit. Aduceti coltul primei laturi la fel peste fructe - ca in poza. Si asa continuati sa aduceti marginile pana inchideti prajitura. Presati putin cu mainile deasupra, ungeti cu apa si presarati zahar deasupra - daca faceti cu umplutura dulce. O puneti la cuptor preincalzit la 180 grade pentru 40 minute. Daca se rumeneste prea repede puneti o folie de aluminiu deasupra, dar oricum o lasati la cuptor minim 35 minute. Cand este gata lasati sa se racoreasca bine. Puteti s-o presarati cu zahar pudra, eu am lasat-o asa simpla. Mi se parea ca este mai tare si cand am apasat usor mi s-a dus imediat degetul in aluat - asta ca sa va dati seama cat de fraged este aluatul.




Poftă bună!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu